Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Fülszöveg

A végleges fogyás fogyókúra és egyéb önkínzás nélküli módszereit járjuk körbe. Természetesen, így nem csak a test oldaláról közelítjük meg a témát, hanem a lelki-szellemi oldal kapja a nagyobb hangsúlyt.

Ajánló

A Módszer

2010.02.16. 11:56 | mo'at | komment

Címkék: kávé terhesség öröm diéta mozgás hála ödéma zöldtea vízhajtás

Elmondom, mit kell csinálnod. Talán csodálkozni fogsz, de úgy fog tűnni, az ellenkezőjét javaslom annak, mint amit a fogyókúrás cikkek írnak, s meg is indoklom, miért így csináld, s ne amúgy.

Először is, nem lesz semmiféle étrend. Nincs a szokásos mennyiségi és minőségi korlátozás. Ha kapsz egy heti étrendet, nem eheted azt amit szeretsz, amit kívánsz, és jól sem laksz. Ettől rosszul éreznéd magad, s ha rosszul érzed magad, nem történnek jó dolgok. Nem fogsz kalóriákat számolgatni, s ezért nem lesz lelkifurdalásod ha túlléped a napi limitet.

A fokozatosság lesz az első elv. Ha sokat kávézol, vagy teázol, mostantól igyál csak naponta kétszer, különösen, ha a teát és a kávét a benne lévő cukor miatt iszod elsősorban! Én nagy kávés vagyok, s akármennyi kávét megihattam egy nap, nem ment tőle föl úgy a vérnyomásom, hogy ne tudtam volna tőle aludni. Másfél decis csészében ittam cukorral. A teákat meg tudtam inni cukor nélkül, ez nem volt probléma, csak nemigen törtem magam kávén kívül mást inni. Úgyhogy amikor elkezdtem kis kávéscsészéből kávézni, mindig forróra mikróztam a vizét, hogy lassabban tudjam meginni. (A mesterséges édesítőszereket nem javaslom, mert ártalmasak. A napi két kis kávédban lévő cukortól nem fogsz elhízni.) Fél-háromnegyed év elteltével viszont áttértem egy olyan kávéra, ami a hozzákevert gyógynövényrész miatt méregtelenít, erősíti az immunrendszert, lúgosít és megszabadít a zsíroktól amikben a méreganyagokat tárolta a szervezet. Azonnal éreztem, hogy a hagyományos kávékhoz képest nem idegesít, hanem szellemi éberséget okoz, valamint rendbetette az emésztésemet is. - A mértéktelen kávézás abbahagyásának vonzata pedig a második. Vettem egy félliteres bögrét, és elhatároztam, hogy naponta legalább háromszor telefőzöm zöldteával, és eliszogatom. Érdekes módon el kezdett helyrebillenni az éhség/szomjúság-érzetem. Végre érezni kezdtem, hogy szomjas is vagyok. Figyeld meg, hányszor kívánsz édességet, holott valójában csak szomjas vagy! Próbáld ki: ha édeset kívánsz sós étel után, inkább igyál! Ugye, hogy be tudja magát csapni az ember?

Ezután bevezetheted a harmadik lépcsőfokot: kiegyensúlyozod az evés és ivás arányát. Én eldöntöttem, hogy mindennap reggelizek, ebédelek és vacsorázom eztán. S közben iszom a teát amint szomjas vagyok. Nagyon érdekes dolog történt: már reggel szomjas voltam. Megittam féllitert akár ébredés után. Vagy kis kávé pár szem korpáskeksszel ébredés után, majd elvittem a gyerekeimet az iskolába és utána fél liter tea. Ebédre ettem amit akartam. De csak egyszer. Egy tányérral ettem, nem szedtem kétszer. Egyél amit akarsz, de ne szedj kétszer! Vacsorára ugyanígy. És lehetőleg este 7 órakor legkésőbb. Én a gyerekeimmel eszem, s aztán már nem. Ebéd és vacsora előtt ha éreztem, hogy üres a gyomrom, megittam egy fél liter teát. Aztán evés után is esetleg. Vagy előtte nem, de utána igen. Vacsora és elalvás közt pedig csak ittam. Ez az első két hétben volt nehéz, mert hiányzott az esti bezabálás és nassolás, de aztán ezt felváltotta egy bizonyos tisztaságérzet! Egyed a szalonnát a túróstésztádon nyugodt lélekkel, hiszen csak egy tányérral eszel eztán. Figyeld meg azokat a bármennyitehető soványakat: egyszer ebédelnek és egyszer vacsoráznak, nem háromszor - viszont nem is koplalnak.
Nagyon fontos, hogy reggelizz, ugyanis ezzel biztosítod, hogy ne legyen túl nagy az étvágyad ebédkor. Ha édes péksüteményre, lekvárosfánkra, s hasonlókra van szükséged eleinte ahhoz, hogy a nap további részében már ne kívánd elvonásitünet-szerűen az édességet, akkor egyél édeset reggelire. Később viszont told el egészségesebb irányba a reggelit: barnakenyér, sovány felvágott, sajt, körözött, és mindig - paradicsom, paprika, retek, uborka - valamilyen nyers zöldség.

Én döbbenten tapasztaltam, hogy amint elkezdtem mindenáron reggelizni, egyre kevesebbet kívántam vacsorára! Sokszor egy tányér leves is elég volt!

Természetesen tízóraizhatsz délelőtt és délután is uzsonnázhatsz, de az ne legyen főétkezés-nagyságrendű. Ha egy mód van rá, az legyen gyümölcs, vagy ha keményebbet szeretnél, akkor korpáskeksz. Vagy lehet egy joghurt - mindegy mi, csak ne főétkezés. Lehet a délelőtti és a délutáni étkezés a kávés. De tea mindenképp, ha éhes vagy, és úgy érzed, nem érnéd be gyümölccsel, joghurttal, keksszel.

Az étkezésekre mindig örömmel fogsz gondolni, mert azt fogsz enni amit csak akarsz. Nem fogod azzal őrjíteni magad, hogy egy leírt étrendet követsz, amiben vackok vannak, amiktől csak mégéhesebb lennél. Amikor leülsz enni, örömmel egyél és hálával! Hívd meg Jézust az asztalodhoz, köszönd meg, hogy finomat ehetsz! A hálával elfogyasztott táplálék hasznodra válik. Soha többé nem kell lelkiismeretfurdalást érezned amiatt, hogy éhes vagy, és eszel!

Nekem körülbelül 3-4 hét kellett hozzá, hogy az első három lépcsőfokot sorra beüzemejlem, s adtam időt magamnak, hogy napi rutinná váljon. Ekkor már látszott, hogy 'vékonyabb' vagyok. Leapadt a nagy hasam, s előbújt a bokám is.

 Itt most tennék egy kis magyarázó kitérőt. Már boldogult lánykoromban magamtól is rájöttem, de a férjem is megfogalmazta, hogy nem fogyókúrázni kéne, hanem csak okosabban étkezni, s ha ettől fogyok, akkor megspóroltam egy fogyókúra kínlódásait, ha meg nem fogyok tőle, akkor meg jobb is hogy nem kínlódtam hiába, hisz úgyis visszahíztam volna. Életmódváltásról van szó, nem egy átmeneti önsanyargatásos időszakról, ami után kezdődhet elölről a régi rossz szokások gyakorlata! Éppen ezért csak olyan követelményeket támasztunk magunknak, amiket boldogan tudunk teljesíteni. Vagyis nem fogunk sem éhezni, sem olyan vackokat enni, amiktől csak mégéhesebbek és idegesek lennénk. Gondolj csak bele: nem vacsorázol háromszor, nem ebédelsz kétszer. Rengeteg kalóriát megspórolsz ezzel. A napi kalóriabeviteled akár a felére csökken így. Amikor éhes vagy eszel, amikor szomjas vagy, iszol. Napi három nagy étkezés, közte két kisebb. Vagy ha ennél kevesebbet akarsz enni, természetesen ehetsz kevesebbet is. Szellemi munka mellett nekem nem volt szükségem a két kisebb étkezésre.

A következő lépés a mozgás bevezetése lesz. Ez segít abban, hogy izmot fejlessz, márpedig az izom puszta fönntartása több kalóriát fog igényelni, s ezáltal a kalóriadeficited a zsírod bontására fog elmenni.
Ha nem akarsz, nem kell konditerembe befizess és lejárj a véza lányok közé égni, mint a rejsztág. A súlycsökkentő mozgásod a magánügyed. Senki ne nézze, hogy küzdesz magaddal húszévi elpuhultság után. Csináld otthon. De ha az inspirál, hogy mások közt végzed a gyakorlatokat és van rá pénzed, csináld nyilvánosan. Mondhatod, hogy nincs időd. Dehogy nincs. Ami fontos, arra van időd. (Emlékszem, amikor telefonba mondtam egy fiúnak, hogy nincs időm találkozni vele. Azt mondta, hogy ami fontos, arra van időm. Ekkor megmondtam neki, hogy hát akkor nekem nem fontos vele találkoznom...)

Mennyi időt töltesz tévénézéssel? Ebből egy órát eztán a szobabiciklin töltesz. Nézheted közben a tévét - bár legszívesebben azt javasolnám, ne nézz tévét, csak jól megválogatott filmeket, abból is maximum naponta egyet. Egykilós kis kézisúlyzóval elemelgetsz, amíg a gyerekeddel megíratod a házifeladatait. Combformázót nyomogatsz amíg betanítasz neki egy verset. Teljesen mellékesen illeszd be a mozgást a napirendedbe ha főállásban dolgozol és háztartást vezetsz.
Remek dolog ha a tűzhely előtt állva húszszor lábujjhegyre emelkedsz, majd tíz térdhajlítás következik. Ahogy befeszülnek az alsó lábszárad izmai, márcsak tizet tudsz egyszerre csinálni, tíz térdhajlítás után. De ha edzettebb vagy, csinálj egyhuzamban amennyit csak tudsz. Napi többszázig emelheted az adagodat pár héten belül.

Ha étkezés terén szeretnél egyet durvulni, mert nagy önuralmad van, próbáld ki a következőt: két napos periódus fog ismétlődni; egyik nap eszel az eddigiek szerint, a másik nap viszont csak 500-600 kalóriányi fehérjét eszel nyers zöldségekkel. Hús, hal, tojás, sajt, túró mellé ehetsz salátazöldségeket, gyümölcsöt, csak tésztát, krumplit, édességet ne egyél. Ha nincs ezeken a napokon affinitásod sportolni, ne sportolj, de az evős napokon mozogj! Ha rendesen megdolgoztatod a tested, a kalóriaégetésed 36-48 órára is begyorsul, s áthidalod a nemmozgós-kevesetevős napokat. Ez a kétnapos periódusos "diéta" nem lehet életvitelszerű, csak alkalomszerűen használd maximum néhány hétig!

Vízhajtás természetes módszerrel, ami nem árt: egyél meg másfél kiló gyümölcsöt és ne igyál. Napi egy-két liter fölösleges vizet veszíthetsz ezzel. Ezt terhesen is lehet csinálni heti egy-két alkalommal (többre nincs is szükség), de orvossal beszéld meg! (Én ennek köszönhettem - v
agyis inkább az orvosomnak -, hogy a második terhességemmel egy kilót sem híztam!)

Vendégségben egyél nyugodtan bármit, nem kell a háziakat megsértened azzal, hogy fogyókúrázol, és nem kóstolod meg a háziasszony remekét. Másnap viszont hallgass az ösztöneidre és keveset egyél, mert keveset fogsz kívánni. Bezabálós vendégség utáni napon ha egész nap egyáltalán nem vagy éhes, nyugodtan tedd meg, hogy nem eszel, csak egy-két pohár kefírt vagy natúr joghurtot a beleid kedvéért.
Tarts be egy 24 és egy 48 órás kiegyensúlyozási periódust:
 - ha véletlenül bezabáltál ebédre, vacsorára
elég egy leves vagy gyümölcs
 - ha egy napot végigzabáltál, másnap minden étkezésre kis kalóriaértékű (nem feltétlenül kis térfogatú) ételeket egyél. Érezni fogod, hogy a tested is ezt akarja.

Szellemi teendőid:
 - keress egy nyugodt órát, félnapot, amikor egyedül tudsz lenni és senki nem zavar meg
 - menj be a "legbelső szobádba" és gondold át, Isten elméjében milyen kép létezik rólad
 - kapcsold ki vitatkozó felszíni tudatodat, a kételkedő cenzort, és szembesülj valódi Önmagaddal, aki csodálatos - mert Isten Önmagát éli meg rajtad keresztül is, márpedig Ő tökéletes, tehát egy magasabb szinten te is az vagy
 - alaposan nézegesd végig ezt a magasabb szintű éned, s éld át a sok csodálatos tulajdonságát
 - képzeld magad elé egy tükröt, amiben olyannal látod magad, amilyen lenni szeretnél testi szinten; - ne ijedj meg ha nem tudod magad elképzelni sem "soványnak", majd idővel menni fog. Lehet, hogy álmodban fogod először tükörben egy elérendő alakkal látni magad. Lényeges, hogy tudd magad olyan vékonynak, karcsúnak látni, amilyen lenni szeretnél, s el tudd képzelni, hogyan fogsz ezzel a testtel mozogni, viselkedni, élni, érezni.
 - érezd át, hogy Isten elméjében már ilyen vagy, tehát csak némi időbeli átfutásra van szükség ennek fizikai síkra való átíródásához




Ehhez a cikkhez itt lehet hozzászólni.

süti beállítások módosítása